Lekcja 1,
Temat 1
W trakcie
Obowiązki pracownika i osób kierujących pracownikami
Obowiązki pracownika i osób kierujących pracownikami
- W razie wypadku każdy pracownik, który zauważył wypadek lub dowiedział się o nim jest zobowiązany natychmiast udzielić pomocy poszkodowanemu pracownikowi i zawiadomić o wypadku przełożonego pracownika poszkodowanego oraz służbę bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy, jeżeli stan jego zdrowia na to pozwala, jest zobowiązany zawiadomić niezwłocznie o wypadku swojego przełożonego oraz służbę BHP
- Kierownik jednostki/przełożony pracownika w przypadku zaistnienia wypadku zobowiązany jest:
- Podjąć niezbędne środki eliminujące lub ograniczające ryzyko
- Zapewnić udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanemu
- Zabezpieczyć miejsce wypadku oraz powiadomić służby BHP